torsdag 16 april 2009

Tjuren ferdinand

DET bara måste vara jag, eller ialla fall borde vara jag.


Underbara soliga dag, idag har jag gjort just ingenting, fast jag trodde att jag gjort lite, men såhär är det, jag följde med akiz ut till stuan där fia tyra och peter redan var, där har jag suttit längs husväggen i solen och just bara suttit, jag hällde i lite pasta i det kokande vattnet vid typ ett, sen åt vi och sen satt jag igen sen åkte vi hem, nu sitter jag bara här och kommer på att det är dags att ta trycket, blir liksom alltid lite stressad när jag ska ta det för jag tycker inte att jag är så stilla som jag borde, och dom har ju sagt att jag ska ta vilande tryck, men iaf, jag tar trycket och det visar 117/70 hmf va oj det var bra, men det är nog bäst jag tar igen den är ju lite lurig min toyota, denna ggn visar den 122/68 ja precis som det brukar det övre brukar gå upp för jag blir stressad av att ta det igen och det undre brukar gå ner eftersom jag faktiskt suttit stilla och bara andats rätt.


Hm, jag har alltså legat mycket bra till sen jag kom hem från förlossningen, runt 125-140/75-90 någon enstaka gång låg det undre upp mot 95-97 men då hade jag verkligen inte tagit det så lugnt.


Men jag får väl lita på detta då! Är det okej Linn?

Min slutsats, jag borde vara som tjuren ferdinand bara sitta under min korkek och lukta på blommorna. Då mår jag bäst och mitt tryck är toppen!
Nu bestämmer vi det inga mer liknelser vid djur som mamma mu eller baloo, jag är ferdinand.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Det låter klokt tycker jag.... Se till att hålla detta den sista tiden nu bara! :)