tisdag 28 april 2009

Jag ser det på dig...

att det är dags snart!!!
Jo, tecknen är ju där, och det är läskigt.
Den 16 maj det är ju lääänge tills dess, men man vet ju aldrig riktigt säkert.
Min kollega som jag träffade i helgen sa just det, jag såg det på dig, att det är dags snart. (nu snart)
När jag var på mitt sista återbesök i fredags sa läkaren att vi bokar ingen ny tid nu, du ska ju snart ha. Han SA OCKSÅ att mitt tryck skulle bli lite högre mot slutet av graviditeten så att jag inte skulle oroa mig när det blev lite högr.., men vad menade han exakt? Alltså mitt tryck har ju legat för högt, så fick jag medicin plus att jag tyckte att det alltid varit lägre hemma sådär i genomsnitt 130/80, läkaren sa att det var bra, men att det då var okej om det i genomsnitt låg 140/90 när det var nära, för det är liksom normalt att trycket går upp i slutet. (kvälls tryck innan medicin 144/94, 144/99 ops det steg när jag tog det andra ggn det brukar det inte, dock blev jag skraj när det var över 90 brukar ju inte det)
Idag har det legat högre än vad det brukat nu dom senaste veckorna, låg även lite högre igår. Jag har ju idag varit på en liten blodprovstagning, då läkarna igen sa vi ska ju ses snart hem och "kom " typ! ( läkaren gjorde nästan bort sig för det kom liksom ut lite fel när han sa det)

Sen så har jag ju egentligen trott att den 16 var sent, men har nu börjat vänja mig och liksom känt att det är så nära såå det kan gott vänta.. Sen är det ju även det att dom som gissat har gissat på att vi ska få bebb tidigare.., men som sagt gissa är ju inte fakta.
Jag börjar dock bli riktigt nervös.. och då när trycket nu blivit lite högre blir jag ju ännu mer nervös.
Fia är du redo?

Nu ska jag försöka lugna ner mig, det kan ju vara minst en månad kvar till vi ska mötas för första ggn bebb och jag.
Ska försöka sova nu, imorn ska jag på mvc möte hos snälla susanne hon kan säkert se att mitt tryck är alldeles normalt.

2 kommentarer:

akiz sa...

Jag tror oxå att du kommer att få tidigare, och jag är ju häxa :)

hoppas susanne kan lugna dig lite idag. förstår att du är nervös, det är helt ok, men det kommer att då såååå bra!! särskillt som jag alltid sagt, att det gör inte ont att föda barn, pffffsit-ute.
Och får du i dig en milkshake innan ska du se att det blir ännu bättre, puss

Fisan sa...

Jag är redo!!! Men blir det på dagtid i veckan får du nog ringa Taxi eller nån annan, kommer fan inte kunna gå ifrån...