söndag 19 april 2009

Städmani

Nåt har hänt nåt är galet jag känner inte igen mig knappt.
Igår satt jag i soffan alldeles värkabruten och sneglade på fönsterrutorna ut mot balkongen, solen sken in så härligt, och jag tänker undra om jag ska putsa fönsterna..?!
Jag putsar inte fönster, jag kan ärligt säga att jag putsat fönster en gång i hela mitt liv, och jag har bott hemifrån i snart 9 år (tror jag) och det var inför en flytt om jag inte minns fel.
Jag tycker det är himla onödigt att putsa fönster iaf så som jag alltid bott i stan, det tar en dag sen är dom grå av avgaser och andra föroreningar. Självklart skulle jag putsa om det kon en fläck eller jag inte såg ut men det sköter regnet.

Men jag putsade inga fönster igår jag avstyrde det lika fort som jag kom på det herregud, jag menar jag tänker liksom inte föda ännu.

Men så idag har det satt in igen min städmani, idag har vi tvätttid vid fyra men jag har redan varit nere med två maskiner samtidigt som jag plockat undan i köket och lagat mat, mendans jag samtidigt plockat undan i bebbs rum möblerat om och damsugit, vädrat sängkläderna och polerat prinsens träningsmaskin, städat på toaletten och skurat handfatet och duschdraperiet, nu har jag satt mig i soffan och tror bestämt att jag inte kommer komma ur, jag har så ont i benen i bäckenet och i allt som har med delar i mellangärdet att göra, plus att jag är helt slut.
Nu tycker ni kanske jag är galen som stökar sjukskriven som jag är, men det är inte så att jag lyft tungt eller stressat omkring med detta, jag gör allt lugnt och försiktigt i min lilla takt.
phuuu...!
undra om jag ska ta fönsterna nu..

haha där går gränsen aldrig i livet haha!
Fast, kanske om fyra veckor om inte bebb kommit ännu, då ska jag putsa fönster oj vad jag ska putsa.

1 kommentar:

akiz sa...

bra att du tar det lugnt när du gör ngt. vi har ju inte bara oss själva att tänka på nu.

kram