lördag 11 april 2009

Det där förbaskade trycket

Igår så tog vi bilen till nybro, brorsan fyllde som sagt år och jag ville gärna gratta han, men jag hade sagt att vi tyvärr inte ville vara med på festen för det är nog att överanstränga trycket.
Iaf tog vi och bestämde träff hos pappa, innan det åkte vi förbi min lilla farfars grav vi plockade lite vitsippor innan, han fyllde nämligen också år igår men det var också även två år sen han gick bort (saknar dig så väldens bästa).
Sen blev det kaffe i solen hos pappa där min lilla söta farmor var. När vi varit där en stund bar det av hemåt, men först en snabbvisit hos min underbara linn, bara säga hej och kramas fick det bli.
Sen väl hemma tog jag en powernap, sen var det dags för kalas hos virva, detta av lite lugnare variant, ändock gillade mitt tryck inte detta, jag förstår inte riktigt, kan någon förklara för mig, det är alltså mitt undre tyck som inte riktigt är som läkarna vill, nämligen för högt, men jag ska inte direkt kunna påverka det själv, men ändå vill dom att jag ska vila och ta det lugnt, vilket jag gör. Men jag ligger ju inte pall precis.
iaf vid femtiden hos svärföräldrarna med en del åskådare så tog jag trycket två ggr (maskinen är ju sådär pålitlig) och det var alldeles på tok för högt för min smak, 149/99.
Jag vilade i princip hela kvällen och innan vi skulle hem tog jag trycket igen då blev det undre 89, det får väl vara godkänt men min slutsats blir detta.
Jag vill inte och kommer inte vistas bland för mycket folk och inte heller fara någon längre stans utanför mitt hem, vill inte utsätta vår bebb för en mamma med högt tryck.
För även om jag inte direkt ska kunna påverka trycket själv så gör jag det omedvetet med en stress om att det inte får vara för högt, och det i samband med stress omkring mig funkar inte. Hemma ligger jag ju runt 70-80.

1 kommentar:

akiz sa...

Det är bra att du tar det lugnt.
Men vi kommer sakna dig om du inte ska vara med på middagarna fram till förlossningen....

tur att trycket gick ner sen iaf...
puss