torsdag 16 april 2009

Jag kokar av ilska

över något som inte ens hänt mig!
Men en vän till mig; (men som påminner mig om en annan sak som hänt mig nyss)

nån retats med fru Olin!!!
Klämt in sin fula Volvo på det obefintliga området mellan min bil och trottoaren, så nära min vänstra sida av bilen att jag knappt kom in i förarsätet... Att få in Elton i baksätet i babyskyddet var inte att tänka på!
Nej fru Olin fick helt sonika sätta Elton i rabatten framför bilen, backa bak och öppna dörren, hämta Elton och sen sätta in honom där bak..
Då kommer ägaren till Volvon tillbaka, tittar bara på mig och hoppar in i sin bil utan en endaste liten ursäkt!
Jag slängde onda ögat på henne. Sen åkte jag hem och åt mat! och struntade i dumma Volvo-bitchen....

Hämtat från fru olins blogg

FOLK som inte kan köra bil eller ha vett i trafiken borde totalförbjudas, det borde vara någon slags koll på hur man egentligen får bete sig. Detta retar mig vanligtvis, men sen mina gravidhormoner kom har jag sett fler och fler tendenser till folk utan trafikvett, det är som att jag har vaknat med extra bra syn för sånt.

Häromdagen tex, jag kunde exploderat, jag körde upp bredvid vägkanten (och detta inkluderar en person som inte ens satt i sin bil och började härja med MIG) vid königs kondis, ska bara springa in för ett akut toabesök (bebb trycker något otroligt på min blåsa nu förtiden) Jag vet att man inte får ställa sig hur som helst men, jag var inte ivägen för någon och lastzon börjar precis där min motorhuv är, jag har inte ens stängt av bilen då en dam svänger upp mot bilen och knackar och drar med sina äckliga naglar över hela min bakruta, sen går hon!

Nu är det så att det står en bil framför min på just lastzonen, medans detta händer hinner hon komma ut och ta sin bil och köra iväg, jag kan alltså köra fram en meter till och ställa mig där man i praktiken kan stå för en liten stund. För vad visste tantan om vad mitt ärende där var, jag kanske kulle leverera tårtor..
Och om jag nu inte kört fram denna metern och alltså stått parkerad på förbjudet ställe, där jag ABSOLUT INTE stod ivägen för någon, var hon tvungen att dra sina fingrar på min ruta, jag hade väl kunnat slippa det och ist bara ta mina böter. DET hade det varit värt med ett sånt tryck mot blåsan. sch

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Coola ner, hörrö... ;)

akiz sa...

bli inte arg nu, gumman, tänk på trycket... hihi.

men visst var det en dum-dum-tant!
grrrrrrrrrrrrrr