fredag 24 april 2009

Har Du gjort CTG förut?

hahaha! förlåt om jag skrattar, men jobbar du här? Såå borde jag svarat idag när min läkare frågade mig detta!

Ett CTG (cardiotokografi) en slags mätning/övervakning av fostrets hjärtljud och livmoderns sammandragningar, det mäter även barnets rörelser med hjälp av en knapp som jag själv trycker på när jag känner rörelser.




Iaf detta är ett instrument dom ALLTID använder och mäter barnet med så fort du är inne på förlossningen. Jag har varit inne ett antal ggr nu, haft två "akuta" ggr där jag själv åkt in, tre återbesök och som sagt legat inne i fyra dagar. (då fick jag träningsvärk av all CTG dom tog)
Detta trodde jag min läkare visste (eftersom han vet vem jag är vet varför jag är där och säkerligen läst min journal)
Men, det kanske är en standardfras, dock lät han förvånad när jag skrattade fram ett, ja!

Magen i morse!!!

1 kommentar:

akiz sa...

finaste magen på finaste johanna, med finaste bebb i.

Den där doktorn var ju inte riktigt klok madicken!

Hoppas jag aldrig behöver ha honom, han var dummare än dummast.

Men han var ju jätteduktig på att förklara tycker jag det är ett +.

Tack för att jag fick följa med dig och titta på lilla Bebb, och få höra Bebbs hjärtljud.
Jag är ju ändå Bebbs ingifta faster :)

puss puss