lördag 4 april 2009

Nu är vi hemma jag och bebb..

fortfarande i magen, skönt.
Vilken pers vi har varit med om, inte kul alls.

Vi tar det från början, har som sagt blivit upptäckt med för högt blodtryck, vilket dock är vanligt i slutet av graviditeten.
Men det finns många mer saker man inte får få i samband med det, för då kan det bli havadeskapsförgiftning osv..
Iaf fick jag konstigt ont i magen i onsdags, ringde in och dom ber mig komma till förlossningen. Min underbara prins följde självklart med. Efter massa CTG och blodtryck tagna så är det dags för ultraljud för att se så bebb mår bra... trodde jag, nä ist blir det vaginalt ultraljud för att kolla tappen, huuuuu gresa upp sig sådär, jag kände direkt att jag kommer inte ha det lätt när det är dags, allt jag ville var att knipa ihop benen och det funkar ju inte så klart.

Iaf upptäckte dom att min tapp var lite lite kort och mjuk vilket den bara kan/ska vara ifall värkar satt igång eller om man fött barn tidigare, det sistnämnda kan vi ju utesluta.

Jaha det blir inläggning för mig och bebb på förlossningen. Gillar inte börjar gråta.
Men det går bra prins stannar så länge han orkar, sen ska jag ju sova efter ytterligare CTG efter jag fått en brikanylspruta i låret AJ som FAN va det gjorde ONT.

Nu är vi inne på andra delen av denna karusell, torsdag jag blir KANONFÖRKYLD, feber och bebb får snabba hjätljud, vilket är helt normalt eftersom jag har feber och är sjuk, men nu måste dom hålla extra koll på oss, allt detta medför även att mitt blodtryck INTE går ner, men det kan ingen säga att det är därför.
Så när jag väl i fredags redan kände mig lite bättre från förkylningen, Bebbs hjärtljud är bra, magsmärtan är utredd, (ofarlig smärta i ligamenten i samband med foglossning) så mitt tryck för högt.

Ja va fasen tror ni när jag stup i kvarten blir påminnd om att trycket måste ned, jag vill hem hem hem till min prins, jag började storgråta vid flera tillfällen.

Igår fick jag in medicin som hjälpte lite, idag träffade jag en läkare från himmelen, som sa att DU FÅR ÅKA HEM OM DU VILL!
JAAAAA sa jag och sträckte upp armarna i luften.

1 kommentar:

akiz sa...

....och så kom akizen och hämtade hem prinsessan så hon fick träffa sin prins igen. Nu hoppas akizen att prinsessan blir bra bra bra, så vi kan fortsätta äta frukost och andas och sola oss :)

är så glad att ditt tryck är bättre. och oj så bra det sista var!!!!!!!! Grattis!!! du ska se att det vänder nu och att du går mot ljusare tider....

massa kramar och pussar till dig underbara vän!!!