torsdag 16 april 2009

Skötväska???

Alltså behöver man ha en skötväska?
Vad är det som är så särskillt med en skötväska, vad missar jag om jag tex har en väska bara. Eller ingen alls.
Alltså jag fattar ju att det är endel saker jag kanske måste bära på som blöjor, men vad mer eftersom det ska vaara en hel väska till allt.
Såg att du kommenterat, eva, på akiz blogg om att emmaljunga var dålig vad är det som är dåligt med den?
Jag är väldigt dålig på att använda väska i vanliga fall, blir oftast att jag bara tar med mig plånbok ut, där har jag det som behövs, nycklar pengar och ev. ett lypsyl!

Hjälp!

7 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag kan tänka mig (sa hon som inte ens är gravid) att det som utmärker en skötväska är att den innehåller extra många fack för alla pinaler som måste bäras med i och med det lilla knytet. Dessutom lär den garanterat vara extra stor så att allt verkligen får plats. Men det är bara vad jag tror. :)

Kajsa sa...

Jag kan tänka mig (sa hon som inte ens är gravid) att det som utmärker en skötväska är att den innehåller extra många fack för alla pinaler som måste bäras med i och med det lilla knytet. Dessutom lär den garanterat vara extra stor så att allt verkligen får plats. Men det är bara vad jag tror. :)

Kajsa sa...

Se där... Nu ser jag dubbelt också... ;)

johanna sa...

hahahaha kajsa du är för bra, tack nu vet jag dubbelt så mycket vad jag ska ha den till puss sötnos

Anonym sa...

Jag kan garantera att om du inte köper en skötväska nu, så kommer du så fort bebisen landat ha svaret på din egen fråga....

Lycka till!

Anonym sa...

Äh går lika bra med en vanlig RYMLIG väska!! Du kanske får en liten kräkbebis och måste ha ombyte, eller så vill han/hon inte ammas så du måste ha med dej ersättning plus termos med vatten, blöjor, våtservetter och sen allt annat man drar med sig haha....lycka till! /Sofie

johanna sa...

tack för tips tack verkligen alla!