onsdag 8 april 2009

God Morgon

Första natten på länge som jag faktiskt sover hyfsat bra, visserligen har jag varit uppe med blåsan ett par ggr och även fått ta ett nässprut för att kunna andas, men äntligen känner jag mig lite lugn efter allt härj med förlossningen hit och dit.

Jag var på mitt åtebesök igår, och som alltid har jag nya eventuella komplikationer att ta prover för, denna ggn kanske inte lika alarmerande som tidigare men iaf.
Jag gillar som sagt inte att bli stucken i armen, men det är jag mästare på nu, inte för att jag gillar det men jag vet ju nu att det onda och obehagliga faktiskt går över ganska kvickt.

Min underbara linn har jag ringt stup i kvarten, för det är verkligen inte lätt att träffa tusen olika läkare och morskor som alla pratar olika språk, då är det verkligen toppen att kunna ringa en vän som man förstår och som är hur duktig som helst, linn kommer vara den bästa läkaren i världen.

Men som sagt efter ytterligare mätning av bebb och fostervatten, flöde i navelsträng och ctg taget känner jag mig lugn, fick även en allergi medicin utskriven mot graviditetsklåda, och så lugnanade ord från linn så har natten varit skön.

Nu är jag fortfarande lite trött av förkylning och ordinationen är fortfarande vila så ni kommer inte se mig partaja på ett tag ändå tyvärr!

Eftersom jag fått lite olika besked på min toyota på senaste brukar jag alltid ta trycket två ggr, (2x4=8 ggr det ni) så även där är jag mästare, jag skulle vilja säga att jag är epic på att ta trycket, som även idag blev godkänt.
Nu är det frukostdags.

1 kommentar:

akiz sa...

D E D D E, skönt att sova.
Hahahah, vad söta ni e med era uttryck.
D E D jag ska nu, sova!s