onsdag 29 april 2009

Söta Sara och Snälla Susanne

Japp hon är snäll min morska Susanne, idag gick mvc mötet mycket bra, allt såg bra ut, alla min väden och mitt blodtryck låg stabilt på 130/80 och bebbs hjärta slog så fint så, ett genomsnitt på 147 blev det idag, huvudet var så gott som fixerat men lite lite kunde det nog röras så det fick bli att vi skrev ruckbart i journalen.
Vikten idag var 79,4 och Susanne skriver ju ner om det är under ,5 så 79 blev det, jag berättade då om "dumma" farbror doktorn som klagat på min 14-15 kg, hon blev alldeles paff och sa att han nog inte träffar lika många gravida som hon faktiskt gör, självklart ska hon inte säga emot en läkare som hon sa, men om jag tyckt att din viktuppgång varit minsta onormal eller hög hade jag sagt ifrån sa hon, 15-20kg är mycket normalt idag, en viktuppgång på 8 som han sa är för lite det skulle innebära att du troligtvis gått ner i dig själv sa hon, för bäbis och allt vad det innebär i kroppen med blod moderkaka vatten och sånt väger iaf 10kg!

Hon avslutade mötet med att säga detta är kanske sista ggn vi ses innan bebb och jag hoppas för din skull att det är det med tanke på ditt tryck.
Hoppsan, lite sorgligt kändes det verkligen men jag hoppas också hon har rätt!!!

Sen var det söta Sara tajm, vi hade bokat denna dag för lite lunch och mys, vi började med en sväng till öland för att se hennes och sambons tomtinköp, va mysigt, sen bar det av hem för att mysa av en lunch i hennes hem och snacka massa skit i deras soffa, massa skit och massa bäbissnack, så kul att det äntligen blev av att vi sågs.

1 kommentar:

akiz sa...

snälla susanne, dumma doktor.

Visst har det varit en härlig med vännerna i solen. Saknade dig dock :)

Trevlig kväll.. kram