tisdag 28 april 2009

När ska du ha då?

Det förstår man ju att folk är nyfikna på när man går där med magen rätt ut i vädret. Men sen beroende på vad man har för tidsuppfattning, kan responsen sen bli väääldigt olika när dom får höra svaret.
Jag har fått höra både det ena och det andra och det är säkert så för dom flesta för alla har vi ju olika uppfattning om tid och om hur den "normala" gravidmagen ska se ut. Men det vet vi ju egentligen att det finns liksom ingen som är den andra lik, jo det skulle väl vara enäggstvillingarna som faktiskt är oskiljaktigt lika då, men jag undrar även där.. nåja!

Nu är det såhär att jag har 18 dagar kvar till beräknat, eller jag har tre veckor kvar till beräknat eller jag ska ha i maj, eller jag ska ha den 16 maj.. allt det där låter ju himla olika, men allt är ju i princip rätt.
Och vid dom olika fraserna har jag fått respons som, oj då är du stor, jaha, men det är ju länge till, Va! meen då är du inte stor, oj det är ju snart, så fin du är, är du säker på att det inte är fler än en, eller som den idag, då är du liten sådär såg jag ut i månad sju!

Ja uppfattningarna är olika, nu vet jag inte om jag talar för mig själv, men på något vis så slår ju dom reaktionerna, då är du liten! högre, än dom, Då är du stor!
Jag vill då poängtera att jag tycker själv inte min mage är superstor, jag tycker inte jag har blivit superstor, visst ibland känns magen större än vissa dagar, men på det stora hela tycker jag att jag är superfin och "normal". Så egentligen bryr jag mig inte, men...

Nu har jag tappat tråden till vart jag ville komma, men det jag vill säga är ändå det, att man ska inte bry sig så mycket om vad andra säger, det viktiga är att det lilla livet mår bra, sen kan ju alla dom som tycker man är tjock gå och dra nåt gammalt över sig. För vare sig om man är tjock eller inte är man alltid vacker när man är gravid, Jag skulle vilja påstå att man ska alltid känna sig vacker för smaken är ju olika så i någons ögon är man alltid vacker.
Vill ni se nåt vackert... mina knubbsälsfingrar när jag vaknar på morgonen!!!

haha!!!

3 kommentarer:

akiz sa...

jag tycker att knubbsälar e söta.
:)

du är så klok du, den klokaste jag vet tror jag nog bestämt!!!! om jag hade haft lite mer av din hjärna så hade jag mått så bra som du och kunnat ta åt mig äran ist för att hänga upp mig på det negativa. För visst har du rätt!!!
Man är vacker hur man än ser ut egentligen, eller som leniz säger, det ser man på ögonen, är man nöjd och glad och lycklig blir man vacker!

Jag beundrar dig sååååå!!!!
Finaste johannan!

joohanna sa...

Ja, den där LENIZ ska man lyssna på hon kan, hon vet. Hon är klok. Du är finast akizen!

Nettis sa...

Ja man är absolut vacker hur man än ser ut!!!
Snart dags.... Ja det tror jag med. Men säg till om du helt plötsligt börjar få en massa acne. Veckan innan kan de poppa upp de fulingarna. Det gjorde det på mig när jag väntade Oliver (hade inga tidigare i den graviditeten) och jag fick en drös extra veckan innan Melina föddes. Har även kompisar som råkat ut för samma sak veckan innan. Inte säkert att du får det men OM du skulle få så var beredd... Hihi

Kram kram kram gumman!!!