måndag 13 april 2009

Jag är så himla smart

duktig och nöjd!

Idag har jag farit omkring i diverse butiker för att kunna bona!
Nämligen först åkte prinsingen och jag till maxi där köpte vi barnstjärt slava och barnolja sen gick vi till kid hemtextil för att kolla in bäddprylar till bebb. Men vi kom ganska snart på att det nog var smidigast att ta allt på ikea ist, så behöver man inte tänka på storlekar hit och dit.

Sagt och gjort, jag lämnade av prins hemma sen stack jag själv till ikea, där hittade jag täcke kudde, påslakan örngott två underlakan, spjälskydd, filt och madrassskydd för 540 kronor. Spjälsäng och madrass har vi också hittat där, men 17kg säng var inget jag kände för att släpa på.
När jag kom hem satt prinsing just i en instans så jag gjorde mig som sagt lite shake, vilade en stund sen tyckte jag att jag var pigg nog för att ge mig ut i bäbisjungeln igen, nu var åhlens mitt mål, där hittade jag två mössor en på rea och en som skulle passa den söta parveldräkten prins köpte till "mig" när jag låg på sjukhuset/förlossningen.
Men det räcker ju inte lite mer än mössa behöver ju vår lilla bebb när han behagar titta ut. Efter att ha gått tusentals mil runt stan för att inse att allt är stängt, tar jag bilen till lindex på giraffen, där hittar jag vad jag söker, två bodys en kortärmad en långärmad, jag hittar även ett pyjamasplagg och en super gosig filt som ska vara till vagnen. Detta kalaset gick på ca 300 kr.

Nu är vi en god bit på väg känns så skönt.
Nu kan bebb komma. Ska bara hämta sängen med!, sen är det ett inköp på tygaffären som ska inhandlas, jag är så smart.

1 kommentar:

akiz sa...

bilder på grejer vill jag ju se :)

du har hunnit med mycket ju... då kan lilla bebb komma snart tycker jag, för nu har du smörjt mellanköttet och barnolja och mössa finns hemma :)

hihi.puss