tisdag 23 juni 2009

Remissen



Idag var det upp i ottan som gällde typiskt då att vår lilla sessa sovit hela kvällen igår och alltså inte sov så himla gott i natt, min sammanlagda sovtid blev nog ungefär fyra timmar, men vad gör man inte för sin underbara bäbis.
Och självklart får jag skylla mig själv, kunde ju väckt henne tidigare, men inte vill man väcka ett sånt underbart knyte som sover så sött, och så hade hon i princip varit vaken hela resten av dagen så en liten förhoppning var ju ändå att hon ändå skulle sova på natten.
Men det började vid elva då hon vaknade så smått och ville ha mat, men ändå var helt utslagen så hon glömde svälja min kulsprutande mjölk, och det är ju lite svårt när man samtidigt har kråkor i nosen. Jag fick helt enkelt upp och försöka hjälpa henne ut med dom. Så vi kom nog inte i säng före halv ett sen vaknade sessan redan vid tre igen, hon hade nog inte fått i sig så mycket så hon blev hungrig snabbt. Och nu var hon ju pigg och utvilad så det var svårt att somna om, vid halv sju var det sen matdags igen, typiskt, eftersom klockan skulle ringa vid halv åtta
.
När prinses klocka sen ringde skrämde den livet ur vår lilla tös, men hon somnade om så gott sen. Det var mycket bra, och hon sov sen igenom hela mitt läkarbesök och vaknade lagom till jag var klar. ( kan man ha mer tur)
Sen gick vi hem i den underbara solen, väl hemma träffade vi akizen för lite tantfaster och kusin mys. En mycket lyckad och mysig förmiddag.
Att tillägga är ju då att mitt tryck i af var hyfsat med tanke på att jag inte tagit min medicin idag, jag fick ett genomsnitt på 125/86.

Sen har sessan och jag busat hela dagen fram till em då vi tog en välbehövlig tupplur.

1 kommentar:

akiz sa...

oj, jag har högre tryck än du nu ju...puss