måndag 8 juni 2009

JIPPIE!!!

122/83 OCH FÖR SÄKERHETS SKULL EN GÅNG TILL 124/85

Jippie, klockan är nu halv tio och jag har inte tagit min morgondos av min medicin och ändå har jag så bra i tryck, lycklig. (trots att min tjej har varit ååå så jobbig i natt, ligga i sin säng vaken och grina, mamma plocka upp somna som en stock, så höll vi på i en och en halv timma i natt)

I lördagskväll tog jag nämligen trycket för första ggn sedan jag fick remiss till primärvården, ( dom skickade mig dit från BB eftersom jag inte är gravid längre och det inte gick ner något särskilt utan snarare upp efter lilla bebban var född)
då hade jag 140/93, klockan var då ungefär elva på kvällen så jag tänkte att jag ligger säkert där runtikring, eftersom det är ungefär vad jag legat på efter jag tagit min medicin nu efter förlossningen, konstigt tycker jag eftersom jag knappt låg så högt innan, men men så var det iaf, jag har varit glad att det inte varit 170/117 som jag hade på återbesöket fyra dagar efter lilla bebban var född.

Nu har jag som sagt fått tid för läkarbesök nästa vecka, men håll tummarna för att det stannar runt detta trycket nu gärna lite lägre om jag får be.

2 kommentarer:

akiz sa...

jag håller tummarna stenhårt och det gör ondare än att föda barn, så hårt håller jag tummarna!!!

hihi
Tack för idag underbara vän!!!!

Nettis_75 sa...

Ja de trivs i famnen hos mamma, de små liven. Jag fick träna Melina dagtid på att ligga själv. När hon väl kunde det, och somnade själv på filten, då gick det hur bra som helst att söva i egna sängen på kvällen. PUSS!!!!