tisdag 30 juni 2009

Busted


Napp eller inte napp!?!
Vi har vid ett fåtal tillfällen försökt med att ge sessan napp då hon varit kinkig, men hon klöks nästan varje gång och det vill man ju inte utsätta sin tös för.
Men en gång då jag lagade mat och inte hade full uppmärksamhet på Nouvelle och hon skrek och skrek så lyckades jag. Men efter det har det varit svårt, men även en gång då jag var på stan och hon blev ledsen lyckades jag för ett kort ögonblick.
Nu igår försökte jag igen då hon var ledsen och efter mycket hjälp och gos så tog hon den och såg så nöjd ut så.
Det är inte så att vi vill att hon ska bli beroende av napp, vi har tom funderat på om vi verkligen vill att hon ska ha napp, men om det bara är för lite snutt och tröst så varför inte.
Nu funkar det faktiskt lite lättare men än så länge tar hon den inte utan lite trugande, men det passar mig bra, jag vill ju bara att hon ska ta den då och då när hon verkligen bara behöver snutta, kan ju inte slänga fram maten hela tiden.

Inga kommentarer: