onsdag 17 juni 2009

Morrn tok

Så säger prinsing till mig på msn när jag vaknar och loggar in. Och jag är väl villig att hålla med lite. jag vaknade i morse och hade en psalm på hjärnan.. en psalm, psalm 791, Du vet väl om att du är värdefull.
Och det är inte så att jag hört den nyligen eller så, jag vet att jag hörde den och sjöng den för första gången för ca 15 år sedan, troligtvis har jag hört den nåt senare men det är inget jag minns. Jag tycker faktiskt om texten..
"DU vet väl om att Du är värdefull
att Du är viktig här och nu
Att Du är älskad för din engen skull
för ingen annan är som Du"

Men visst är det lite muppigt.

Vi har börjat prata Dop för vår lilla sessa ( kanske är därför psalmer börjar poppa upp i hjärnan, dock visste jag inte ens att det var en psalm)

Jag har bett snälla tantfaster akiz att sjunga, vi hade först tänkt att vi skulle vara hemma men nu kommer det bli i Domkyrkan, då prästerna inte kan komma hem.
I alla fall har jag bett akiz sjunga en låt som hon nu sjungit på flera små underverks dop, nämligen låten Älskade Barn.
Jag bara älskar den låten och ryser så fort jag hör den, den är så himla himla fin. Hoppas nu lilla kusin junior/junia låter mammsen sjunga den på Nouvelles dop.


3 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ TOK......då är jag också en tok ,jag sjunger alltid på den låten när jag sitter själv och kör bil eller när jag cyklar till jobbet ,den är jätte fin virva

akiz sa...

den e ju fin ju. den kan ni ju ha som psalm på dopet.
klart jag sjunger, och jag hoppas att junior/Junia klarar sig hos pappa peter den stunden. Det ska nog inte vara några problem. allt för er sötis!!!!

Puss

Linn sa...

Ha ha ha! Den är ju super! Jag brukar sjunga den på fyllan:-) Vi lärde oss den på konfirmationsläger i Örsjö, minns du? Sen vet jag att vi sjöng den efter Ladies Night i Helsingborg men den kvällen har vi väl glömt mer eller mindre både du och jag;-) Love you!
Kommer hem till Småland i helgen, åker alldeles strax. Hade varit underbart att träffa den lilla, vi kan väl höras av! Ska över till Malin på Öland på fredag men är i Nybro/Torpet imorgon torsdag, vägarna förbi? Puss puss fina mamman /Linn!