torsdag 4 juni 2009

Lugn morgon


Just nu ligger vår sessa på mitt bröst och sussar så sött.

Idag har vi bara tagit det lugnt, vi sov ända till halv tio, skönt.
Efter frukosten har jag hunnit duscha och tvätta håret, och föna det med och allt med en snäll bebba som suttit i sin babysitter och bara tittat, hon gjorde lite ljud från sig då och då som att glöm inte bort mig, men då räckte det med att säga vad är det min lilla bebba så var hon lugn.

När jag var påklädd satte vi oss och letade texter till barnvisor som jag typ kunde melodin till sen satte jag igång.. med att öva mig på att sjunga. Jag har aldrig kunnat sjunga det är iaf vad jag har hört, jag gillar ju att sjunga men då till musik som spelas på radio eller så och då tycker jag att jag låter skitbra. Nu har snälla akizen sagt att hon visst tycker jag kan sjunga.. ja jag vet inte. Men jag har i af inte vågat sjunga för bebba här hemma än inte när pappa varit hemma iaf, men nu ska det bli ändring på det, jag tänkte att såhär bara jag kan låtarna iaf så känns det kanske lite bättre trots att rösten sviker ibland.


Och jag tror att jag fick ganska bra betyg, kanske är det så att bebba håller med akiz, för hon slumrade in så sött i min famn när jag sjöng... eller var det så att hon inte stod ut av ljudet att hon var tvungen att somna.., ja det vet jag inte om jag nånsin får veta.
Men jag känner mig nöjd iaf.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så sööööt visst kan du sjunga.....Virva

akiz sa...

du kan sjunga gumman, och även om du inte skulle kunna det så ska man sjunga iaf... barn älskar sång och bryr sig inte om sura toner... så sjung ut min vän!!!
och av det jag har hört så har du absolut inga sura toner, det låter så bra så!!!
Sen är det ju så att ju mer man sjunger och lyssnar på låtar, desto bättre blir man på att sjunga....Peter har utvecklats jättemycket för att han sjunger och sjunger när han spelar gitarr och nu kan han många låtar som låter skitbra!!! sjung!!!!!

johanna sa...

en elefant balanserade på en liten liten spindeltrååååd.. är vad vi har tjatat idag, jag bara älskar den låten nu =)

Wicke sa...

Tack för att ni kom förbi jobbet idag! Ni gjorde verkligen min dag! Puss på er! <3

Ps. bilderna ligger uppe både på bloggen och fb! ;)