fredag 26 juni 2009

Jag är inte smal jag vet!

Men jag tycker heller inte jag är fet, inte ens på gränsen till överviktig. MEN jag gillar INTE att se såhär fet ut, tycker att jag ser gigantisk ut på kort och då är det väl så även om jag tycker att jag inte ser lika tjock ut i "verkligheten".
I alla fall tycker min prins att jag ska dra ner på sötsakerna, jag är väl för fan ingen gottegirs, men jag tackar inte nej till fika läsk mm. Jag unnar mig gott när jag är sugen. Har aldrig haft några problem med vikten eller fetma, fast en gång då jag just började äta minipiller då sa det poff så vägde jag 67, men så poff så vägde jag 54 men då mådde jag inte bra heller. Då jag vägde 67 fick jag ont i ryggen och jag tror det var i samband med det som jag hade högt blodtryck, men så en dag var det borta och kanske var det så att jag hamnat på min "normalvikt" då, som är runt 59-61, även om man väl som tjej nästan alltid tycker man är för tjock och vill gå ner i vikt så ska jag väl var nöjd med den vikten, nu träffade jag ju min prins för snart två år sedan och det gick liksom uppför på vågen då, vi lyxade det nog lite för mycket och så poff så var jag gravid, och nu har jag ju alltså ca 8 kg kvar innan jag kan känna mig något nöjd ( även om man aldrig är det) Okej att min läkare säger, skulle du inte varit nyförlöst hade du varit på gränsen till överviktig, och viktigt är att motionera regelbundet, MEN när min prins säger dra ner på sötsakerna där går gränsen.
Så med motion och sen med min normalvikt så blir nog trycket normalt, iaf på läkarbesöket idag kom vi bara fram till att jag som sagt ligger på gränsen till för högt tryck men som sagt jag är ju inte tillbaka som mitt vanliga jag om man ser till kropp och vikt, och får alltså fortsätta med min medicin och ska på återbesök om ett halvår så får vi se om jag utlöst mitt ärftliga höga blodtryck eller om jag bara är för fet.

10 kommentarer:

Anonym sa...

men gumman lilla du är inte tjock ....herre gud du har ju nyss fått barn .....du ammar och om du börjar promenera ...så ska du se att det försvinner snart......annars så har du ju robins cykel den där motionsgrejen ...man kan väl inte vara trådsmal efter att nyss fött barn dumma doktor,sen är det alltid nyttigt att röra på sig......puss virva

Tina sa...

du är väl inge tjock!!!

akiz sa...

alltså jag blir förbannad nu.
Du som har gått ner så mycket så fort efter din graviditet, är väl för 17singen inte tjock!!!
Alla säger ju hur smal du har blivit och sen att man har några kg till att gå ner är väl inte så konstigt efter att precis fött barn!

Vad är det för dum-dum doktorer du springer på???!!!

Hade jag varit med hade jag knuffat till honom med min stora mage så han hade flygit all världens väg!!!

Du är inte tjock gumman, och du kan visst unna dig sötsaker!!!!
Du har ju precis blivit av med magen så visst vill man fira lite.
Men visst, man kan ju ta promenader det är alltid nyttigt, och snart ska jag skena ikapp med dig med min barnvagn...åhh vad vi ska gå ut och gå då gumman, och vi ska bli så Milfiga att folk kommer tappa hakan!!! så det så!

Ta en kaka till sålänge :)
...(men se till så att den inte innehåller nötter bara)

johanna sa...

gulliga ni är

Anonym sa...

vännen du är fin som du är =)
c.s

sara sa...

gumman..du är inte tjock, det ska synas att man nyss fått barn, men jag vet vad du menar o hur det känns, I have been there once and i been there right now ;) Efter 10 månader så var jag nere på 45 kg efter att jg fått lukas utan att träna lr ngt, jag åt som vanligt men var ute o gick me vagnen o ammade min son, tror dock inte att det blir lika énkelt´denna ggn, men du är fin som du är, huvudsaken är att du är frisk och tar hand om din fina son, sen får grav kilorna vänta på sig!!! KRAM VÄNNEN (ps, robin menar säkert bara väl, dock är killar väldigt klumpiga i sina komentarer o formuleringar ibalnd ;) Men som sagt det är ju inte han som har gått i 9 mån o bärt på ert lilla underverk!!!

sara sa...

er lilla dotter menar ja ju förstås ;)

Jenny sa...

Vilken jäkla tur att inte JAG går till den läkaren!
Skaffa en ny läkare med hjärna.

Kusin Jenny.

Kajsa sa...

Va fan... Det är väl inte en karls avgörande huruvida du trivs med din kropp eller inte?!

Anonym sa...

Vill bara säga att jag kommer längta efter Nouvlle prinsessan när jag ska vara borta i 16 dagar ...pussa henne från farmor o farfar puuuussss