söndag 9 augusti 2009

Symaskin tack

Idag blev jag syitagen! Har tänkt att jag ska sy ett lapptäcke/snuttefilt till vår lilla stumpa. Det verkar nämligen som om hon gillar att gosa in sig i diverse trasor jag har till henne, så jag vill ge henne ett fint lite speciellt till henne. Själv hade jag varken napp eller tumme när jag var liten men just snuttefilt.
I alla fall började jag med att försöka förfärdiga en barnvagnsmobil, använde hennes favorit solblomma som mall, men det var ganska svårt så jag började sy lillstumpan kläder i stället... man lär av sina misstag. trots det är jag nöjd, två klänningar klara..


8 kommentarer:

sara sa...

va fina...duktig du e väännen.

Anonym sa...

Vad duktig du är /farmor
och vad fin hon är i grönt och alla andra färger med ,hon var så himla fin i den b

Anonym sa...

BLÅ OCKSÅ SOM HON HADE I LÖRDAGS PÅ LAMMET&GRISEN

johanna sa...

Tack!!!, ja visst var hon fin i den blå <3

akiz sa...

åhh, ge mig!!! hihi...fina!!!!
duktig du e!

Nettis_75 sa...

Nämen va du kan!!! Önskar att jag också kunde sy kläder!! Men jag kan inte... får hålla mig till gardiner, filtar o konstiga kramdjur istället.. Hahaha

Mette sa...

Vilken fin klänning du sytt, så duktig du är och så fin hon är i den :)

Såg att du undrat ang. väggdekorationen, köpte den på Tradera. En kille som hade flera auktioner, jag mailade honom och fick köpa en med denna text då jag ej vann ngn auktion.
Sök på väggtext så kommer det nog upp.
Hoppas allt bara är bra med er! kram

johanna sa...

kan och kan !!! =)