fredag 14 augusti 2009

som sin mor

Vår lilla tös har en trång tårkanal, vilket innebär att tårarna inte rinner undan som dom ska. Hon har alltså haft sen hon föddes ett öga som rinner lite, ganska sött, hon har liksom blivit crybaby, ni vet jonny depp i just filmen cry baby.
I alla fall nu i lördags när vi var på lammet och grisen blev hennes öga nästan varigt, stackars tös vi fick badda upp ögat morgonen efter, och det har nu varit så mer eller mindre varje dag. Hon är säkert allergisk mot djur som jag. Jag baddar med koksalt och torkar bort det variga, det sa dom nämligen tidigare till mig att man skulle göra. Det har inte varit så farligt förrän tills nu, nu har ju min stackars tös blivit röd runt ögat troligtvis just för att det måste baddas och torkas så mycket nu och huden har ju då blivit irriterad.
( om vi säger såhär, JAG KAN ALLT när det gäller kliande rinnande variga röda ögon jag har haft allt och testat allt, det är inte alls kul att inte kunna öppna upp ögonen på morgonen)
Idag ringde jag bcv dom tipsade lite om vaselin just vid det röda irriterade vid sidan av ögat, men annars skulle jag göra som jag gjort, kunde även droppa lite koksalt i ögat, det var viktigt nu att låta ögat byta sin vätska ofta och det är just det inte ögat gör själv eftersom det är täppt. OCH HELST NU NÄR DET ÄR RÖTMÅNAD SA HON. Vilket innebär att luftfuktigheten är högre vilket gör att ögat kunde bli värre nu.
syns inte så väl på bild kanske men i verkligheten är det synd om vår tjej! Fast hon är så klart glad ändå!

3 kommentarer:

Tina sa...

Näe stackars lillatjejen! Hoppas det blir bra snart! Kram

Anonym sa...

Stackars lilla Nouvelle .....men så glad och söt som alltid ,ett litet scharmtroll är hon allt och lilla Alva med det får inte farmor glömma att säga

akiz sa...

så söt hon e min lilla guddotter.. tycker synd om henne som har sådär i ögat. hoppas det snart blir bra!