måndag 17 augusti 2009

Läste just fias blogg...

inlägget -Jag måste inte vara perfekt. Det är något jag lärt mig, att jag inte måste vara perfekt, eller kanske rättare sagt, jag har lärt mig att jag inte är perfekt och lärt mig att leva med det, och jag mår skitbra.

Har många gånger pratat med akiz om det, och det stämmer mycket in på dig med fia. När akiz och jag blev sjukskrivna i våra graviditeter, var vi beordrade vila, det gick mycket bra för mig för jag är som sagt inte stöpt i den där formen jag måste kommit från någon annan lite annorlunda isf, men jag trivs med det.
Jag bryr mig inte så mycket om disken står framme eller om det är lite skit här och var, MEN ibland dyker hon upp i mig hon som önskar hon var stöpt i den "rätta" formen, då får jag som panik i hela kroppen och bara måste få att kliniskt rent och perfekt. Så´för mig gick det utmärkt att var just beordrad vila för det kliade inte jämt i städfingrarna, kanske berodde det lite på att akiz faktiskt var här och hennes fingrar kliar ju.
Sen är nog inte min make stöpt i riktigt den formen hanna graafs man är stöpt i heller, han är nog som jag fast tvärt om, för min prins kan också låta "skiten" stå men oftast tas den itu av min prins och då är han tusen gånger noggrannare och duktigare än jag.
Så jag slipper få panik.
Men det har faktiskt hänt en gång, jag blev tokig, prins var tvungen att slänga in mig i sovrummet stänga dörren och beordra vila, sen satte han igång med storstädning min duktiga underbara man. Men som sagt jag har bara fått panik en gång!


1 kommentar:

akiz sa...

hahaha, ja mina städfingrar kliar jämt!! inte ba