måndag 24 augusti 2009

Idag blev det en tidig morgon

Vi har alltså hunnit med mycket redan och klockan är bara ett.
Imorse började jag på ett nytt syprojekt, igår satt jag med mitt lapptäcke och knåpade, kom faktiskt en bra bit, men så blev det långtråkigt med samma sak så då behövde jag sy nåt annat emellan. Jag letade efter en gammal tröja som jag tänkte jag skulle göra en söt liten snuttefilt av, har nämligen märkt att Nouvelle älskar att gosa med nåt i ansiktet och gärna gömma sig liksom.
Idag påbörjade jag den, men när jag höll på såg jag att den ville till annan adress jag såg nämligen att den skulle passa roy och fias bebb alldeles perfekt.
Så när vi hade sytt klart ringde jag fia, hon var på väg ut på tyrapromenad, perfekt tänkte jag en härlig promenad, vi skyndade dit Nouvelle och jag sen gick vi en låååång runda i stekande sol härligt. Filten blev nog uppskattad av mamma hoppas den gillas lika mycket av lillskrutt i magen.
Sen gick vi hem lagom för att hinna träffa pappsen, jag hann tom laga "pangkakor" till min prinsing och till mig såklart. Jag älskar just pangkakor med glass och sylt, mums.
Nu ska vi mysa lite i sängen, stumpan har redan börjat gosa med sin lilla kanin som jag sytt, kul att hon gillar den.

2 kommentarer:

Fia sa...

Jaaaaa, tusen tack för snuttisen, den kommer passa skrutten perfekt!!!

Nettis_75 sa...

I februari är det 1-årskalas här hemma. Melina hälsar att hon önskar sig något hemmasytt av Nouvelle då. En kanin eller nått annat gosigt djur kanske? ;)