måndag 17 augusti 2009

127/74

För två veckor sedan var jag på återbesök hos en av läkarna jag träffade under min graviditet, en av dom bästa läkarna, en som förstod mig och var på min sida.
Hon sa iaf att allt var bra, hon sa bla att den vikten jag då hade måste jag vara nöjd med. Men hon sa också att hon tyckte mitt tryck var bra. Jag berättade då att jag kände mig mycket bättre och att jag gärna slutade med medicinen, vill ju så klart äta om jag behöver men det tyckte ju inte hon heller att jag behövde.
Så förra veckan pratade jag med den lite klantiga läkaren på primärvården ( han som tyckte att jag var överviktig om jag inte just fått barn...koko) iaf sa han du kan trappa ner till en tablett om dagen i en månad sen sluta poff!
Paff blev jag men å så glad. Idag en vecka senare ligger alltså trycket på 127/74 wihoo bästa! Min normala är nog eg, 125/80 så det här känns bra, för visst var jag lite nervös då han sa att jag kunde sluta poff även om jag egentligen tyckt det varit skitdumt att jag fick äta från första början.

1 kommentar:

akizen sa...

bra att det e bättre