onsdag 6 maj 2009

Väntan

Inget är som väntans tider... Den som väntar på nåt gott... haha haha! Ja nu väntar vi förväntansfullt på att vår lilla bebb ska titta ut.
I måndags alltså natten till den 5 maj, blev jag skitnervös rent ut sagt, jag låg bredvid prinsing i sängen och fick fjärilar i magen, jag sa flera ggr hur nervös jag kände mig.
Kanske hade det med att göra att vårt första datum vi fick hos barnmorskan var just den 5 maj, och pappa har ju sagt att han tror att bebb ska komma nu den 5, 6 maj.
( Det ser ju tyvärr lite stressigt ut nu) Men jag tror ju också att bebb tänker titta ut innan den 16 maj, dock har jag inte haft några som helst förkänningar.. så det kan bli en lång väntan. Bara bebb vet svaret när han tänker titta ut.

Eller vet han, vi tror att han har det för bra där inne nu att man kanske skulle göra det lite mer obekvämt och jobbigt, iaf borde man få göra det, för bebb gör det minsann inte lätt för mamma inte direkt för pappa heller. Igår var älsklingen tvungen att dra mig upp ur soffan efter en lång filmtittning (gladiator, har inte sett tidigare, mycket bra film ) jag har helt enkelt för ont för att orka resa mig själv. (skulle självklart klara det men kan jag få hjälp är jag glad)

Det är som sagt inte många meter jag vill gå numer, det gör liksom för ont i ljumskarna och nedåt. Kan inte riktigt förstå varför det ska göra så ont, jag har liksom inte blivit tyngre nu dom senare dagarna, vågen står fortfarande och tippar runt + 15 kg, ena dagen mer andra mindre.
Vi får se var det slutar. Det kan som sagt bli när som nu...

kooooom bebb


5 kommentarer:

Wicke sa...

Det blir på måndag. Annars blir jag sur! ;) Puss

Carro sa...

jag har drömt om dig och din bebis så det är vilken dag som helst nu! Tänker inte avslöja könet! haha låter som värsta häxan men jag brukar faktiskt drömma sanndrömmar och andra konstigheter! PUSS

johanna sa...

åh va kul spännande =)

Tina sa...

Du kanske föder samtidigt som mig :) Kul det skulle va :p

johanna sa...

jaa! det vore kul tina =) nån man kan skrika ihop med hihi!