torsdag 14 maj 2009

Jordgubbspaj

Igår blev jag så himla sugen på paj, typ rabarber eller blåbär och hallonpaj med vaniljsås åå jag älskar sånna pajer. (förutom ananas)
Kom på att vi hade lite frysta jordgubbar i frysen.. hmm men då ska det väl inte vara så svårt att göra paj tänkte jag, vaniljsås hade vi dock ingen men glass funkar väl!
Sagt och gjort poff så hade jag en varm paj att smaska på.
Vi hade kanske en 15-20 jordgubbar, men jag har en liten liten form som dom passade perfekt i, recept och jag brukar inte vara kul, jag gillar att chansa så jag hittar lite smör i kylen och så häller jag mjöl socker och lite lite vaniljsocker i det blandar och häller i lite mer. Sen strör jag det över jordgubbarna (som jag pudrat med lite potatismjöl) och så in i ugnen, jag tar inte tiden heller haha, man ser väl när det ser klart ut. Oj så gott det blev, poff så var den slut!

1 kommentar:

akiz sa...

duktig du e!!! MEN DU...VANILJSOCKER?? blir inte du arg av det... :)