tisdag 26 maj 2009

Grädde eller ej!?

Idag ska vi få besök som sagt, vår lilla sessa ska vägas, så himla spännande att se om hon har tjockat på sig något. Jag tror ju minsann det!
Igår hade jag en inbokad pust av min lugg, jag bad lotta ta i ordentligt, så att jag skulle kunna leva med min lugg ett bra tag nu, man vet ju inte hur det blir med tid för frissan sen.
Igår gick det iaf super bra att var ifrån sin sessa, jag lämnade ju min sessa i trygga paps händer. Jag gillar annars inte att vara ifrån min sessa fem minuter ens spelar ingen roll hur bra barnvakter man har jag saknar henne så otroligt mycket och jag känner att det gör mig stressad. ( inte bra för mitt tryck)
Men igår var det en trevlig liten utflykt på stan, jag hann tom med att gå ner på hm och inhandla ett par sköna mysbyxor till mig själv och två amningslinnen, så var jag tvungen att köpa ett par bodys till vår tjej, hon växer så det knakar tycker jag så det behövdes en storlek större än det vi har idag.
Vi har ju fått en massa kläder ( super tack alla) men dom minsta kläderna börjar bli tajta och sen har vi fått kläder som är lite för stora. Så jag passade även på att köpa en liten söt klänning på kappahl som hon ska få ha på sig på lördag tänkte jag.

Inatt har sessan sovit jättebra, första amningen blev vid ca ett då hade jag fått sova ett par timmar, jag vaknade av att prinsen gick och bytte blöja på vår sessa, efter en stund och många sprutt senare ropar prinsen kooom, då hade hon bajsat på pappa för tredje ggn, haha lite jobbigt är det att bara stå där och torka och torka, så när jag kom ut då kom det obligatoriska kisset med, haha, så vi fick stoppa ner vår sessa i ett litet bad innan vi kunde klä på rena kläder och ammas.
Sen var det lång sussning som gällde ända till halv fem, ( inte undra på man blir ju trött av att bajsa) sen sov hon bra till sju ungefär.

4 kommentarer:

sara sa...

vad mysigt vännen:) Nu får du ju till o med fira MORSDAG på söndag :) Vad härligt! KRAM till er alla

Anonym sa...

Jag tror att det är grädde lillan får ,jag kommer ihåg det där att man saknar dom fast man har bra barnvakt.....egentligen borde man bara njuta när man får en stund själv ,men det går inte . och jag förstår det så ljuvlig som hon är .Inte ens farmor kan hålla sig från att få en liten glimt av sötnosen.virva

akiz sa...

är det nåt särskillt på lördag förutom att hon fyller 2 v?

gullunge!!! puss från tant-faster akiz

johanna sa...

Nä klänningen är tänkt tvåveckorsdagen till ära!!!