tisdag 19 maj 2009

Mjölk och Bajs

Mjölk är gott!!!


Idag har vi haft världens lugnaste bäbis, och säkert för jag skriver det här nu så tar det slut, men det gör inget vi älskar vår sessa i alla humör och hur full blöjan än är.
Idag har jag haft en riktig ta igen mig dag och det behövdes kan jag säga, prinsing har plockat och städat och jag har "bara" ammat. Tant faster Akiz har varit här en sväng och hjälpt till med blöjbyte och mys. Oj vad vi längtar efter kusin nu.


Dagen har annars bestått i mestadels mjölk åt alla håll, och så ett litet besök av mormor som svängde förbi efter jobbet, så nu har vi fått ett gosigt djur till i samlingen, tack mormor och Lasse.

Tyvärr börjar jag bli orolig för mjölkstockning i ena bröstet, vet inte riktigt vad det innebär men jag har nåt som gör himla ont i ena bröstet som en knuta kan ju vara en körtel, vi får väl se. Imorn ska vi iaf till läkaren och väga vår sessa , se om hon har fått i sig som hon ska, det känns det ju som men man vet inte så bra är ju att vi ska dit, ska passa på att fråga vad dom tror om bröstet.


Bajs luktar äckligt konstigt nog trots att det kommer från vår sessa.




Såhär vacker ser jag ut när jag bajsar

3 kommentarer:

Linn sa...

Hon är ju helt fantastisk, så härligt att läsa om hur ni har det! Ringde dig förut men kom bara till svararen, slå gärna en signal om du får tid, ingen brådska!
puss vännen och sessan!

Nettis "Vet bäst" sa...

Brösten kan kännas knöliga i början och ömma. Det är nog ganska vanligt har jag förstått. Det är ju nu mjölkproduktionen ska anpassa sig efter hur mycket bebis vill ha, tar ju några veckor eller så... Får du mjölkstockning, gör det fruktansvärt ont där mjölken stockat sig och där knölen sitter. Huden blir också precis illröd där och man brukar få feber. Säkert ingen fara men kolla du med läkaren. Se till att bebis suger tomt på ett bröst innan du går över till nästa och håll dig varm om brösten.

johanna sa...

Tack nettan, jag väntade på svar från dig ! Du kan allt tack tack.