lördag 2 maj 2009

Lugnet före stormen...

Eller tvärt om isf. Det är nämligen helt vilt där inne, kan det innebära att det blir en lugn förlossning..?!

Jag känner mig alldelles redo nu, men det känns inget annorlunda i magen direkt, visst har det blivit ännu jobbigare neråt och när bebb rör sig där inne känns det verkligen som om han eller hon vill ut.
Jag överdriver inte när jag säger att bebb är helt tokig med boxar och sparkar och höftskak. Igår hemma hos fia så bökade bebb så mycket så jag trodde jag skulle avlida, dock till virvas förtjusning, för nu fick hon minsann känna sitt barnbarn, likaså farfar tage fick sig en rejäl kick.
Verkligen riktigt roligt när alla som vill får känna dom där underbara rörelserna, och visst älskar jag det med, men nu är det ganska så jobbigt för det gör liksom ont i alla organ förstår inte hur det kan komma sig men det känns som bebb nyper och kniper och leker med allt som finns i min mage, undra om han krypit ut ur livmodern och har gått vilse bland alla tarmar...

4 kommentarer:

akiz sa...

hahaha, jag tror bebb har gått vilse och fastnat i tjocktarmen. vad söt du e gumman.

wicke sa...

Två veckor kvar!!!! JIHOOO!!!

Anonym sa...

känns konstigt när bebis är ute...helt tomt i magen....man vänjer sig vid att det ska va nåt där liksom:)

Nettis sa...

Vad rolig du är!! Hihi.. Jag tror inte att du behöver vänta i två veckor till.... Som jag sa... vänta en vecka ungefär så kommer säkert bebb..