onsdag 28 oktober 2009

nettan tipsar!

Nettan är så vis. I måndags då vi träffades, akiz nettan och jag, för att käka och snick snacka, är det enda jag kan säga, jag är så trött nu för tiden.
Vår stumpa vill ju snutta äta gosa och leka på nätterna, och jag har försökt vänja henne av vid att äta vilket har inneburit många långa sömnlösa nätter med knöl bök och grin och till slut gallskrik som enbart tystats av amning.
Då säger nettan, Men hon är väl hungrig då, låt henne ligga bredvid er i sängen så kan hon äta när hon blir hungrig, Du får bättre sömn hon får bättre sömn.
Jag blev alldeles varm och lättad. Hon frågade mig varför jag skulle vänja henne av vid äta på natten, jag svarade ja det bara ska väl vara så hon är snart ett halvår.
Då sa nettan, melina låg i vår säng och fick snutta när hon ville, nu ligger hon i eget rum sover en hel natt (7 timmar i sträck) och hon är 8 månader, det kommer johanna.

Jag testade det direkt det gick sådär jag tyckte det blev för varmt, men inatt har varit bästa natten på länge, hon åt halv tre och halv sex sen vid sex la jag henne i sin egna säng för då visste jag att hon skulle sova tills det ändå var dags att gå upp. Skönt.
TACK.

1 kommentar:

akiz sa...

åhhh vad skööönt för dig gumman,,,, visst är hon vis min syrra!!! puss