tisdag 13 oktober 2009

En bra tisdag!

Tisdag = babysim 11:00. Nettan hann hit innan för en kopp kaffe, dock blev vi visst ute i sista minuten , men vi hann.
Sen tog vi vagnarna och gick hem, stumpen slocknade direkt så vi beslöt att gå in till stan så våra små kunde fortsätta sova, det blev en frisk promenad. Sen följde Nettan med hem och vi åt lunch, snälla nettan fick agera lite barnvakt medans jag rände upp och ner till tvättstugan, tusen tack va skönt att få tvätten gjord.
Anna och sanna tittade förbi en liten stund och vi hann med lite snick snack innan alla var tvungna att gå.
Sen hann faktiskt jag vila en stund innan jag började med maten till prinsing kom hem. Efter maten var det dags för mig att åka på floating, denna gången var det åh så mycket skönare.
Hemma sen möttes jag av en galen stumpa och en diskande prinsing. Vi bestämde att vi skulle testa lite gröt idag för sessan och såhär blev resultatet...


Jag är nöjd och jag tror jag vet hur vi ska göra för att inte hon ska bli tokig, hon vill ju själv. Jag matar lite och när hon absolut bara måste ha skeden själv låter jag henne försöka själv, lite sur blev hon då gröten tog slut på skeden, och när jag skulle lägga mer gröt på skeden blev hon ännu tokigare " ta inte min sked liksom, jag kan ju själv" men efter lite förklarande så förstod hon till slut att mamma måste få fylla på. Sen när hon fått göra själv ett tag går det bra att jag tar över och matar lite till. Hon är så duktig vår tjej.

3 kommentarer:

fru olin sa...

2 skedar! en till dig och en till henne!

Kajsa sa...

*fniss*

akiz sa...

åhhhhhhhhh jag ville ju också va med