måndag 7 september 2009

Nouvelle

Kom tillbaka till bilder dom senaste dagarna då hon var i magen, va spännande det var då, kommer ihåg två dagar innan lillstrumpa ville titta ut, då hade jag akizdos tajm i gräset på krusenstjernska, så mysigt vi hade och så ovetande man var om vad som skulle ske.

Har legat i sängen och kollat in gamla bilder på vår lilla bebb, så himla pilleliten hon var när hon föddes, tycker ju inte hon är säärskillt stor nu, även om jag ser att hon växer och blir knubbigre för varje dag, så hade jag glömt hur liten hon var.


Sen var det tolv timmar innan jag började känna att nåt var på gång då jag målade mina tånaglar skulle aldrig gissat att vår lilla bebb skulle titta ut 17 timmar senare. Eller ännu mindra gissat att när denna bilden togs så skulle det alltså bara gå tre timmar till jag satt i fias bil på väg in till bb.
Denna bilden är tagen den 16 maj klockan exakt 15.00 dvs exakt ett dygn efter jag målade mina tånaglar på balkongen hemma. Visst är det otroligt, lilla bebb är 6 och en halv timma gammal!

2 kommentarer:

akiz sa...

vet du, jag satt oxå i förrgår och tittade på bilder och tänkte som du. helt otroligt att de små skruttarna (som är stora nu) har legat i våra magar helatiden och varit med oss på krusenstiernska och överallt. Tänk att de var Alva och Nouvelle som var där inne.

och jag är så glad och lycklig som har fått dela min graviditet tillsammans med dig, min finaste Johanna, vi har haft så mysigt och kul, och så har vi stöttat varandra så mkt då vi varit sjukskrivna. Bättre graviditet kan man ju egentligen inte ha!!!! att vi har fått ha varandra med bara 7 veckor mellan.

visst är det helt fantalastiskt att vara mamma!!!!! nu ska våra vhs fram och så ska vi ha vhsfilmmys hela hösten med våra små :)

johanna sa...

åh ja så himla kul att vi fick gå och bära smått ihop, det var verkligen toppen, tack för då och tack för nu! puss min bästa finaste min akiz