fredag 4 september 2009

Lat stumpa eller sinar min mjölk?

Ikväll var stumpan lite för grinig vid matdags, det känns nästan som om hon inte tycker det kommer tillräcklig med mjölk.
Jag har ju pumpat och fryst in mjölk lite tidigare för att ha vid tillfällen då jag ska va borta lite längre eller jobba, men nu sist när jag pumpade för att få lite färsk mjölk var det så ofantligt jobbigt att vi har använt upp det mesta ur frysen. Igår var stumpan lite grinig igen och jag tyckte att hon är nog hungrig men det hade inte hunnit rinna till så jag tog det sista ur frysen och hon glupskade i sig så gott. Sen i natt och idag har det gått bra igen, hon åt inte så mycket så jag pumpade ut lite för att ha i frysen igen, men d är det som jag kommer i otakt med när hon är hungrig ( kanske ganska förståligt) men det ska ju inte ta slut väl.., i alla fall är det så det känns för nu ikväll fick vi ta till det jag pumpade ut tidigare idag för att hon skulle bli nöjd.
Lustig tycker jag, förut har det nästan blivit för mycket när jag pumpat.
Men stumpan verkade i alla falll gilla att äta ur flaska, duktig var hon med.


Jag hoppas verkligen inte att det sinar för jag älskar att amma min stumpa.

1 kommentar:

akiz sa...

evil baby, haha, så söööööt. vad bra nu kan Alven och evil äta mat i flaska tillsammans :)

Alva har oxå börjat att låta evil nu. hon flåsar och flämtar, snart kommer nog det där evil-skrattet oxå....