onsdag 2 september 2009

Mammas Lilla Baja-Maja




Inatt har jag haft en såndär jobbig natt, vakna amma byta bajsblöja!, Vakna byta blöja amma byta blöja. Vakna amma och så klart byta blöja!
Så ja, jag håller med mamma vi borde döpt henne till maja, bajamaja!

MEN, det är nog inget konstigt med det, jag har, vad jag kommer ihåg, under hela min uppväxt fått frågan, Har du poppat? av min farfar. Och det var liksom inte bara en fråga utan det var ett uppmanande om jag inte hade just poppat så var det bara att göra det haha..! Nu hade jag precis som idag för vana att göra just det ( även om som man säger, tjejer vi gör inte sånt) efter jag ätit. Och min idol när jag var liten var min faster och jag vet inte om det är sant men jag har för mig att även hon gjorde just det jämt efter hon ätit, vi skämtade liksom om det när jag var liten. Därför ville ju så klart jag också göra det.
Så att min tjej gör det redan nu är väl inget lustigt, hon brås väl bara på sin mamma.

1 kommentar:

akiz sa...

när bajamaja kom till jorden, det var i maj när göken gol......hahahaha