onsdag 23 september 2009

Lill lördag = Fest?

Jag älskar att amma och det funkar alldeles utmärkt ( tur för mig). Men nu har jag börjat jobba så smått ( jätte smått) jag började med att pumpa för att kunna ge min tös mammamjölk, men det kom jag underfund med ganska snabbt att det inte var hållbart, för det var på tok för jobbigt. Så istället har vi köpt modersmjölkersättning, och när vi testat det har vi så klart fått använda flaska vilket inneburit att när stumpen ska äta från mina bröst så har hon nästan blivit sur för det inte kommit lika lyxigt fort som från flaskan.
(kom till saken nu då)
Jo, och därför har jag undrat om jag haft för lite mjölk, men det har jag alltså inte, var på bvc och fick reda på att stumpen går upp i vikt och växer precis som hon ska, och jag kan alltså som jag och prins pratat om fortsätta amma och vänta lite med smakportioner.
MEN nätterna börjar bli jobbiga nu för stumpen äter faktiskt var tredje eller var fjärde timma och det kan då bli ca tre fyra gånger per natt beroende på när jag somnar. Så nu när vi var på bvc pratade vi alltså om vad vi kunde göra och barnmorskan föreslog då gröt på kvällen.
Så idag bestämde vi oss, vi börjar med lite smakportioner gröt bara för att se om stumpen håller sig mätt längre. ( tyckte det passade bra idag då jag känt det som att mjölken sinat lite, som iofs säkert hade att göra med att jag druckit skit dåligt idag)
Så, nu till det festliga.., nämligen bilderna och filmen på när bebban för första gången får något annat än mammamjölk i munnen.


2 kommentarer:

Anonym sa...

ooh vad det ser gott ut ...lilla stumpan .virva

akiz sa...

hihi, så söt, äta gröt med hela munnen....puss