torsdag 17 september 2009

"Mammorna vs ..."

Så är det ju inte!!!
(Jag trodde att det var som michelle skrivit, att även dom som inte har barn, ibland även var sugna på att träffa dom små pluttarna) .

Nu härom dagen träffades vi tjejer för lite fika, vi var tre som hade barn med oss av sju, och vi märkte nog genast att dom tog all uppmärksamhet vare sig vi pratade om dom eller ej, så ska det hinnas med tjejsnack ska dom stanna hemma, men ibland vill man ju även "visa upp" sin guldklimp.

Jag brukar inte prata "bajs", det jag däremot pratar om är mitt barn, men, och läs detta noga nu, bara om någon frågar, jag har inte för mig att jag nånsin stövlat in någonstans och sagt vet ni nu gör nouvelle si... bla bla." så vida inte någon undrat.
( och vem fan frågar om bajs, eller något man inte är intresserad av, ( skulle vara av artighet då, men då får man skylla sig själv ) sen kanske det är något man som icke-morsa tycker att allt barnprat är, bara prat om bajs, för allt är lika bajsointressant)

Jag tex märkte för ett halvårsedan att en av mina bästa vänner hade gjort kejsarsnitt, trots att jag både träffat henne och hört historien om när hennes guldklimp föddes, han är typ två år nu, men jag hade liksom inte lyssnat det var inte i mitt intresse då jag hörde det första gången men då för ett halvår sedan då var jag mitt uppe i just det förlossningar, då hörde jag det.

Som mammaledig består dagarna enbart av mammabarn saker därför bara längtar man efter det där galna tjejsnacket ibland. Sen är jag självklart skitstolt och älskar när jag får visa upp mitt underverk, mitt allt.

7 kommentarer:

akiz sa...

vi är på lite olika stadier i våra liv med girlsen, då blir det lätt fel, och saker missuppfattas, tolkas och sägs på olika sätt, det har vi lärt oss av det senaste fikat. synd att det blev såhär. jag tycker alltid att det är trevligt att träffa alla med eller utan barn oavsett vad vi pratar om och det tror jag att de andra tycker oxå, men det blev lite fel allting! klart det inte är nåt vs här!!! vi får nog ta det med en nypa salt :) puss fina milf

akiz sa...

hahahaha, du har gjort en parantes i parantesen, det du!!! inte illa :=)

johanna sa...

jag gillar verkligen parenteser haha

akiz sa...

((jag oxå)godnatt)

Michelle sa...

Vi som inte har barn är väldigt sugna på att träffa pluttarna ibland, självklart! Jag älskar barn och önskar att jag också hade ett, nu har jag inte det och får hålla tillgodo med era :)
Vi glömde att prata om de vuxna för att pluttarna är just pluttar och får uppmärksamheten. Jag vet dock inte riktigt hur du och Robin har det, Peter och Akiz...men det är väl för att jag inte frågat :) och tro mig, nästa gång haglar det vuxenfrågor...med eller utan barn. Det är ju inte direkt dom som pratar om dom utan vi som gör:)

Carro sa...

Att jag skrev så Johanna var enbart på skämt efter som jag tyckte att diskussionen spårade ur lite. Självklart menar jag inte att det är ni mot "oss andra". Det viktigaste är nog att hitta en balans.

Nånstans måste man ändå se det komiska i allt och min mening var bara att lätta upp stämningen, hoppas inte jag upprört någon.

Kanske dags nu att sluta kommentera på varandras bloggar och prata IRL!
Kram

Johanna sa...

haha jo det förstod jag carro, det var mest för att förtydliga att så inte var fallet för dom som kommenterat som inte känner oss och inte fattat att det inte är något "vi mot dom"!! JAA IRL är mycket bättre. puss