söndag 22 mars 2009

Tusen tankar

Jag vet inte hur länge jag legat vaken nu, och jag kan bara inte somna om. Jag har tusen tankar som virvlar omkring och avlöser varandra, hur kan det bara finnas så många tankar att tänka, och alla handlar om något med bebb. När tänker bebb komma.., hur stor kommer bebb vara.., passar den lilla mössan vi köpt.., (man skulle tydligen ha med det en till förlossningen.., ) måste jag köpa en till.., blöjor hur stora köper man, hur många.., vad mer behövs ta med.., när måste vi ha packat Väskan.., vad va det nu mer man skulle ha med sig.., bilbarnstol.., ska man köpa eller hyra.., vart isf? Vad är det mer vi behöver köpa innan.., skötbordet vart ska det stå.., vad blir bäst.., vagnen som vi vill ha, tänk om den är slut innan den ens har kommit.., hur mycket vill man köpa innan egentligen.., tänk om nåt går fel liksom.., vad ska jag ha för kläder på mig när vi åker vad behöver jag ha med mig för kläder, hur gör man ställer man sig där på förlossningen och bara klär av sig från topp till tå.., Hur ligger bebb i magen.., hur kommer bebb ligga när h*n tänker komma ut, kommer alla som kommer med huvudet åt samma håll liksom..,
Om inte annat så borde jag väl bli trött av alla dessa tankar.., men nä.
Men det är väl bara och försöka lite till.., nu har jag ialla fall fått ventilera lite kanske någon tanke släpper lite..
Längtar så efter bebb.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla gumman ,det kommer att ordna sig.Men jag förstår att du längtar ,det gör jag också :-)
Ska bli så spännande att se vad det är för en liten krabat som legat där inne och boxats.
Virva

Anonym sa...

De kommer att tala om för dig uppe på förlossningen allt som händer i din mage och hur du ska arbeta och vad du ska göra... du kommer att få kläder där uppe att föda i. Blöjor ska du ha med dig, men du får ju 5 av bb, och 5 bindor. sen finns det naturligtvis att köpa även där... men du ska ha babyborn blöjor....

Ta med dig bekväma kläder att ha efter förlossningen, om du inte vill gå i landstinget skjortan där uppe.... jag ska packa min en månad innan beräknat datum, men nu har jag en väska packad om jag behöver läggas in....

Hyr bilbarnstor på oj toy, 550 kr. billigaste vad jag vet. på blocket hittar du mycket oxå. men varför köpa en, vad ska du med den till sen liksom???

vagnen kan man ju hämta även då banet redan kommit, det kan pappan göra eller så har du andra som kan hjälpa dig... men jag tror att du hinner köpa en innan bebb tittar ut, gumman det är 1,5 mån kvar ju, du hinner!!!!!

I boken från barnmorskan står det vad du kan packa ner inför en förlossning och vad du bör tänka på... annars kan man alltid googla... fråga nettan hon har ju precis gjort allt så hon har allt färskt på minnet...

Du kommer fixa detta!!! ni är ju två, glöm inte det, Robin kan hjälpa till med.

Puss

Anonym sa...

Tack gulliga ni! jo jag hinner nog känns somtiden går så fort bara.. poff