måndag 23 mars 2009

Dom där dumma fogarna

Efter många ombokningar hos sjukgymnasten var det äntligen min tur att gå dit och få domen!

Nu är det ju såhär att det var läääänge sen jag fick ont i ryggen av denna gigantiska kula jag bär på, så smärtan har både ökat och minskat och blivit helt annorlunda.
Nämligen innan denna helgen så kände jag vid en punkt över stjärt som om någon stack in en kniv rätt in och liksom karvade runt.
Inte speciellt skönt om man säger så. Detta känns mest när jag kör bil eller när jag gör vissa rörelser när jag ligger i sängen. (Men gör inte dessa rörelser i sängen då för tusan, och köra jo det måste jag..)

I alla fall konstaterade hon (sjukgymnastsyrran) idag att det var fogarna jag hade problem med. Jaha!
Min andra smärta i hela ryggen har liksom försvunnit i jämförelse med denna nya smärta. (tyckte hon, men i jämförelse så visst)

För att komma fram till detta så fick jag göra diverse rörelser och hon bände hit och dit.
Ja det var som jag trodde när du beskrev när det gjorde ont, du har "foglossning", säger hon! Vi är liksom inte byggda för att föda så kroppen förbereder sig... bla bla bla.

Okej tack så himla mycket säger jag, för nu har jag skitont överallt när jag går står sitter, hon bände liksom sönder mig, känner mig som 100 år, eller som någon som blivit misshandlad i ryggen i 100 år.

Men super tack iaf till att jag fick låna ett "glidlakan" och en supersexigt foglossningsbälte av värsta sorten. Nu inte bara känner jag mig som 100 nu ser jag så ut också...

1 kommentar:

Anonym sa...

Dumma syrra att klämma sönder dig så.... men du fick ju ett bälte och ett lakan ju, och du kommer att bli hetast i sängen ;)