onsdag 25 mars 2009

Jag ljuger

såååå bra!
Jag har verkligen svårt för att ljuga, det är inte så att jag på något vis är skvallrig eller avslöjar sakar jag inte får, men till exempel om en viss hemlis berör någon och den personen personligen frågar mig har jag svårt att hålla min, inte så att jag nödvändigtvis avslöjar något men det syns ju på mig att något är lurt om man säger så.
MEN en sak kan jag ljuga om, och det är mig själv. Till exempel detta som händer såå såå ofta på jobbet.
Jag älskar scarfsar och har det gärna på mig inne som ute, väldigt många kunder säger när dom står framför mig; Är du också förkyld?!
-Ja! svarar jag då! (vill liksom inte att dom ska känna sig dumma som frågar)
En annan sak hände härom veckan jag står där med min fina scarf och toksvettas (gravidvallning som satt in) men jag vill ju inte ta den av mig nej. Iaf så säger kunden framför mig fryser du!?
-Ja! svara jag då! Varför, varför gör jag det!? Jo jag vill liksom inte att kunden ska få fel, men varför skulle det vara så jobbigt om kunden nu såg fel, ingen aning!
Jag ljuger istället kunden rätt upp i ansiktet, fy på mig.

4 kommentarer:

Wicke sa...

Nja gumman, tycker inte du ska vara så hård mot dig själv.. Kunden har alltid rätt vet du väl.. ;) Puss

Anonym sa...

ja den var fin:) röda liggdelen e ju 08a, ville ju ha röd, o bruna e den nya 09:an:) E ni me sugna på den vagnen? Kramen

Anonym sa...

Hahahaha, bara ge dem, hosta lite på dem oxå.... Eftersom du inte är förkyld, smittar du ju inte...moahahahahaha.

Anonym sa...

hahaha.. rolig du är..