söndag 29 mars 2009

Fem rätters

imponerar Inte på mig.

I lördags förmiddag bar det av på äventyr med jobbet, målet var Halltorps Gästgiveri och deckarhelg. Men först åkte vi till Borgholm för att strosa runt i stan, ojoj kan en vanligtvis fullproppad sommarstad bli med död..
Sen avnjöt vi en lunch på Smedjan, betyget blir väl godkänt, buffén bestod av förätt gulasch och vitlöksbröd, varmrätt fläskfilénoisette potatisgratäng örtagårdssås eller fisk med någon räkröra kokt potatis och massa olika sallader. (jag åt kött)

Så var det dags för bowling på Harrys, jag fick tyvärr hoppa över, alla tyckte det var bäst med tanke på min sjukskrivning och min foglossning. Jag tog ialla fall på mig bowlingskorna (älskar att ha sånna) och beställde in en cola sen hängde jag där vid kloten, med mitt egna klot på magen. När en av mina kollegor var ute passade jag på att slänga iväg en vända åt henne.. nio käglor på första och sista käglan på andra slänget, så med en spare, var jag nöjd. Dock lyckades jag få skit ont i höften resten av kvällen, haha men det var det värt.

Så var det äntligen dags att åka till hotellet, mycket lyxigt hotell med fri tillgång till relaxavdelning med ute jacuzzi, bastu solarie och ölandsbrunn med 16 gradigt vatten. Alla hoppade självklart gärna i jacuzzin med vars ett glas vin, jag fick istället agera spring pojke efter diverse kameror mer vin och jäger. Dumma blodtryck! Inte heller basta, vad var detta för resa egentligen jag kunde ju inte göra nåt.

Sen var det samling till femrättersmiddagen, som alltså bestod av så många olika konstiga namn på rätter att man blev snurrig, och är det så fint så är det nödvändigtvis inte alltid så gott, men mätt blev jag.
Även om det var saker jag fick be dom ändra pga att jag är gravid.
En sak som var god (ända fram till vi frågade vad det betydde) var sötpotatissoppa med smak och tryffel och confitkokt kyckling filé, vet ni vad confitkokt är..?
Jo det betyder kokt i sitt egna fett.. ja va säger man nu blev jag mätt.
Annat som serverades var kycklingleverpaté, ärtlimousse och räk och hummersoppa, ut skuren lammfilé med murkelsky och honungsinlagd sharlottenlök någon lyxig potatisrätt med getost, efterrätten var super god men vem orkade äta den.. iaf var det blodapelsinparfait och någon underbart god mörkchoklad förlåt, "röra" med grönkardemumma inlagt päron.

Proppmätt.

Deckartemat vill jag inte prata om (pinsamt)

Frukostbuffén ja ni kan ju tänka er.. underbart, borde inte behöva äta på tre veckor nu. Hittade något underbart, Yoggi Gold (eller hette den dröm) iaf med smak av cocos.... jag säger bara ge mig NU!

3 kommentarer:

akiz sa...

herregud,du måste vara proppmätt i all evighet nu...hahahah
jag hade velat vara där!!!!

ses imån sötnos

Wicke sa...

Jag vill veta om deckargrejen!! Berätta! Var det sådär pinsamt dåligt att man skämdes åt som? SÄÄÄÄG!

johanna sa...

Jaa EXAKT så var det, pinsamt, och onaturligt och onödigt. lova berätta men inte här i min blogg!