fredag 6 mars 2009

mat mat mat

Läste just om bra mat för gravida, man vill ju sitt lilla liv det allra bästa.
Har varit tokigt läsksugen i veckan men har som sagt bara sträckt mig till lokas jordgubb/guava. Men igår köpte jag även ett paket "halstabletter" extra med smak av cola lemon, mycket goda, efter en halväten ask förstod jag innebörden av överkonsumtion som dom skrev om på baksidan av paketet...

iaf så läste jag också om bebisar som hickar i magen, eftersom jag känt det ett par ggr (ganska många mer) och jag kan ju inte säga säkert men det känns som så.
Det var någon som skrev om att när hon ätit mycket sött så kanske bäbisen gillade fostervattnet mer och glupskade i sig det.. och då fick hicka (gulligt), däremot så sa barnmoskan att hicka tydde på ett alert och friskt barn, det lät bra.

Tillbaka till mat, och nyttig mat för gravida, medelhavsmat ät som på greklandssemestern, lite bröd med tzatsiki, en bit grillad fisk och kanske några skivade tomater med lite lök, olivolja och fårost nyttigt och gott.
OLIVER, älskar oliver, perfekt!

Inga kommentarer: