måndag 30 mars 2009

Första dagen på min sjukskrivning

Körde min prins till jobbet vid åtta, tänkte sen dra till jobbet för att avsluta mina saker, överlämna kunder, skicka in tidrapporten och lämna sjukskrivningspappret...
Men varför stressa.., så ist svängde jag in till min lilla akiz som självklart bjöd på frukost. Tusen tack!

Sen dags för ljungbyholm, jag blev otroligt trött och elendig bara av att sätta foten innanför dörren, ska verkligen bli skönt med ledigt tänkte jag. Jag fick det jag ville ha gjort gjort på en timma. Perfekt inte ska man behöva jobba på sin sjukskrivning med beordrad vila för högt blodtryck.

Skönt nu kan jag koppla av.

Sen bar det av hemåt, för att fika lite med mina andra sjukskrivna vänner, akiz fia o nettan och så lilla melina förstås (fast d är vi ju inte alla men det lät roligare så) mysigt.
Mysigt att vara hemma när prinsingen kom hem på lunch var det också.

Sen tog akiz och jag bilen för att köpa vagn, dom ringde nämligen från babyproffsen, jag missade dock samtalet men förstod vad dom ville, nämligen den bruna vagnen har äntligen kommit.
Men när vi kom dit hade dom inte packat upp den, så vi tog en sväng till giraffen, där kände jag att det var dags att köpa nåt till bebb, herregud h*n är ju faktiskt snart här. Två byxor och en body blev det!

Sen ner till vagnen igen, nu måste den väl vara upp packad... jo det var ju knappt, iaf så var den fin men jag ville nog ha svart iaf, haha, då är den slut kommer först i maj, nähä jag vill ha vagn nu det får bli den bruna, ge mig tack!
Trodde jag ja! Nä då vågar dom inte ta hem hela ifall ingen köper så på fredag kan jag tidigast få den.... ååå, jaja det får väl bli fredag då, (om det nu inte strular). Men nu är den köpt iaf, bara att hämta.

Massa man hinner göra på en dag.. nja jag tycker dagen gått superfort trodde nog man skulle hinna med mer när man inte jobbade, iaf blev det mat till prins när han kom hem, sen var det dags att ta trycket....

Och det var superduper bra, bästa sen jag var på förlossningen i fredags, tänka sig efter en sån hektisk dag. 137/87

2 kommentarer:

akiz sa...

Tack för en myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyysig dag. Imorgon ska jag ta dig till doktorn igen och då ska vi se till att ha bra värden.... ses i morgon. puss

sara sa...

hej gumms! Du har otur hjärtat...svårt o säga när lilla ja e där. Händer franöver? Sköt om dej nu o magen under dinalediga dagar