onsdag 25 februari 2009

Vårt lilla hjärta


Idag har jag och prinsingen varit på MVC och lyssnat på bebbs hjärtljud.

Livmoderna hade växt som den skulle och värderna var bra, fast det där värdet som man mäter järnet på var lite lågt, och jag har ju tyvärr varit lite slarvig sista veckan med att dricka det dagliga intaget av 15ml järntillskott, så det kunde ju bero på det, för annars har jag haft ett himla bra värde där.

Så skärpning johanna så blir det nog bättre nästa gång.

Typiskt nog så tyckte iaf jag att bebb var en liten buse idag när vi skulle lyssna på hjärtljudet, förra gången hörde vi direkt nalvesträngens pumpande och sen flyttade hon ljudintrumentet lite så hörde jag bebbs hjärtljud klart och jämt, idag busade bebb omkring så vi hörde både min puls navelsträngen och sen efter lite flyttande bebbs hjärta. Barnmorskan tyckte det var fina jämna ljud, vi tyckte nog sådär.. iaf kom vi fram till ett medeltal på 135.

1 kommentar:

Anonym sa...

Myyys jag vill oxå lyssna!!! snart e det min tur. tur att allt var bra... puss