måndag 2 februari 2009

Mitt lilla hjärtas hjärta

slog i genomsnitt 140 slag per minut idag, fick höra det klart och tydligt på dagens möte på mvc, livmodern mätte 26 cm, lite över mittenstrecket men strax under överstrecket på mätkurvan, (vilket för mig kändes klockrent då jag tror att bebb minsann ska komma lite tidigare än den 16 maj) haha men det kommer jag säkert få äta upp då han/hon hellre säkert stannar i min varma kropp när det blir dags.
Alla andra värden dom tog var bra och det var himla skönt att få höra, jag har ju varit lite yr på senaste och befarat det ena och det andra men det var nog bara lite lågt blodtryck på mig, inget märkbart bara lite lägre än då jag skrev in mig.

Det var riktigt häftigt att få höra hjärtat, blev liksom ännu mer verkligt att det fanns en liten krabat där inne.
Vilket jag verkligen har fått känna idag också, och min prinsing med för den delen, för bebb har bökat som en galning hela dagen.

4 kommentarer:

Wicke sa...

Gud vad mysigt!!:) Skönt att allt är som det ska! puss puss

Anonym sa...

Härligt vännen..vad kul för er. vi har vårt u-ljud imon:) Om ni vill får ni gärna låna min lyssnare:) PUSS

Anonym sa...

myyys, jag ska dit den 16 mars och lyssna... puss

Anonym sa...

Visst är det häftigt att höra det där snabba "pickandet" som är barnets hjärtljud... *ler*

Fick du känna var du har övre delen på livmodern nu??