söndag 1 februari 2009

Gravidhormoner spelar en spratt

Dessa himla gravidhormoner är inte att leka med, ibland undrar jag ju själv vad det är som händer i kroppen, det går liksom inte att styra vissa känslor och idéer som dyker upp i huvudet.

Jag har på jobbet blivit mer uppretad har ännu inte slagit ner nån men jag kan bli så himla irriterad på dessa dumma människor som tror att dom kan göra hur som helst, hur skulle det se ut om folk betedde sig så i andra sammanhang.. alltså vissa är så dumma så man kan knappt tro det är sant, sen finns det säkert folk som beter sig som dom vill vart som än är , men en bank är inte många i dagens samhälle som respekterar.
Nog om jobb, självklart spelar hormonerna mig spratt lite då och då och det jobbiga är att man själv liksom inte vet om det är hormoner eller en själv som tycker känner vill dom sakerna, ta härom veckan till exempel, självklart ska man vara ärlig men det finns ju gränser, jag är nämligen känslig för olika lukter och fick då för ett tag sen skämma ut mig genom att behöva byta plats för jag inte tålde en kompis parfym (förlåt) nu känner jag att jag även blivit känslig för ljud, vi kan sitta här hemma och ska kolla på någon film eller serie på tv och jag måste be älsklingen sänka hela tiden eller byta plats för att inte sittta i högtalarnas direkta vinkel ( och då har vi inte ens högt) men jag blir stressad av för mycket ljud och då irriterad.
Har även känt detta i lite större sammanhang då vi varit på fest och alla självklart börjar prata högre och högre ju längre kvällen går, eller som igår i en vild diskussion till exempel man tenderar till att höja rösten och jag vill bara trycka in hela näven i öronen för att dämpa ljudet, hur normalt är det.
Men då blir jag rädd och undrar är jag sån här i verkligheten eller är det känsliga gravidhormoner.

1 kommentar:

Anonym sa...

hormoner är dumma saker...inte ba!