onsdag 25 februari 2009

Vad väger du?

När jag var liten så var jag ganska liten.., och min släkt brukade alltid fråga mig hur mycket jag vägde för att se så jag gick upp som jag skulle.
Jag blev väääldigt trött på dom och brukade svara; kilo!

Jag funderar på vad min barnmorska skulle säga om jag svarade det på nästa koll.
Iaf så hade jag tur med kommatecknen idag, haha.

Sist jag var där och hon frågade vad jag vägde, sa jag stolt, 73,6kg
Vi har nämligen inte haft våg tidigare och jag var så stolt att jag kunde svara med exakt på decimalen.
Hon drog snabbt ner mig på jorden genom att säga jaha då skriver jag 74kg.
Hmpf.. va nähä stopp här nu inte ge mig mer kilo än jag förtjänar.
Hon förklarar då att hon alltid gör så avrundar upp om det är ,5 eller mer, och avrundar ner om det är under det.

IDAG hamnade jag på rätt sida kommatecknet, ha!
idag vägde jag 75, 3kg alltså väger jag bara 75kg hihi.

Dvs jag har gått upp hela 10 kg sen bebb började göda min kropp.

Inga kommentarer: