tisdag 17 februari 2009

Jag är inte tjock..!

Hahaha

Tyckte det var dags att läsa på om hur vårt barn och min mage har det.
Upplevde i helgen något jobbigt nämligen att det börjar bli tungt "där nere", efter en heldag på stan var jag tvungen att ta pytte steg för att det var så tungt.
Jag känner också att jag börjar få ont i revbenen. (ryggen ska vi inte tala om)

Igår när vi kollade på film kunde jag nästan börjat gråta för jag hade så ont, och min undebara prins säger tänk på vad vi får.

I alla fall läste jag nu att bebb väger ca 1,2kg och är ca 25cm från huvud till stjärt, jo jag tackar jag känner han/hon lite överallt nu.

Jag är inne i sista tredjedelen och kan nu räkna med en viktuppgång på ca 4,5-5,5 kg till... okej men det ska jag nog klara av.

Hade ju runt jul gått upp 8kg och hade nog den vikten till mitten av januari nu börjar det dock stå +9+10 kg, så 5 kg till ska jag nog klara.

Kan inte förstå varför mina kunder tycker jag är så kraftig och stor för att ha tre månader kvar, jag tycker jag är normal, sen att jag har världens kula på magen är väl min ensak, jag har iaf slanka ben haha! nåja liten rumpa då!


Jag är gravid...!

3 kommentarer:

Anonym sa...

du, mina kunder tror att jag ska ha i mars. jag ser alltså höggravid ut...hahahah, men både du och jag vet ju att vi e sexiga och smala med slät hy :)

tjock och lycklig.

Anonym sa...

Be att få komma till sjukgymnast och pröva ut en TENS-apparat. Det är underbart skönt när ryggen värker. Vet inte hur jag skulle klarat båda mina graviditeter utan den faktiskt..

Anonym sa...

aha tack nettis för tipset ska jag göra då för d e inte kul å ha ont!