onsdag 5 maj 2010

Jobba eller inte jobba

Virva; vill och vill, hade jag fått välja hade jag självklart valt att inte jobba, alltså aldrig nånsin (fast det vet jag inte heller om det är det optimala, men om jag varit ekonomiskt oberoende så jag inte behövt..) , men förr eller senare måste jag jobba och just detta jobbet verkade verkligen bra.

Livscoachen; Ja det här med Thelma och Louise, känns skitjobbigt, vet faktiskt inte hur jag ska klara det, tur är ju att "bilen" kommer finnas i min närhet.

Kajsa; Absolut, Robin skulle ställt upp om och när han kunnat, men som det ser ut nu så har han ingen möjlighet då han måste säga till minst en månad i förväg, och nu har han just ett stort jobb som ska vara klart till sommaren så han har inte möjlighet att fixa det om en månad ens tyvärr, inte för så lång tid som det skulle blivit.

MEN, nu ser det lite ljusare ut, jag har som sagt suttit i telefon HELA dagen och om vi håller alla tummar nu så blir det nog både finfin barnomsorg för stumpen och jobb för min del.

Inskolning tar ca två veckor och det dagiset som kunde ge plats åt stumpan kunde vi börja först 18 maj på, men med två veckors inskolning så hade jag ändå inte kunnat börja jobba den 17 maj, eftersom Robin inte kan vara ledig och jag inte vara borta från jobbet direkt.

Men nu har kanske en plats hos en dagbarnvårdare dykt upp, usch jag vågar knappt tro och hoppas, men som sagt dagiset var för det första ett utedagis som jag inte fick någon bra magkänsla för, dagbarnvårdaren hade många fördelar bland annat att hon var utbildad förskolelärare och det låg på väg till mitt isf jobb och hon hade ett nära samarbete med ett dagis och en annan dagbarnvårdare som hon gjorde många aktiviteter i hop med.
I morgon vet jag mer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår ju det att du måste ha ett jobb...........så är det ju för mig med ..........men jag hade hellst varit hemma och tagit dan som den kommer och sluppit stressa så som jag får göra på mitt jobb...

Hoppas att det ordnar sig för lill stumpan .....
farmor

Akiz sa...

dagbarnvådaren lät som en bra lösning. ta det om du får, sen har du ju din dagisplats kvar i aug! se det som en barnvakt i sommar för dig!

thelma sa...

tur att jag finns kvar här hemma för dig fast än att du jobbar min louise!

Fia sa...

Hollywoodfru är det bästa! Nu ska jag ge mitt råd.
Eftersom allting strular kanske det ändå inte är meningen att du ska ha det dära jobbet som ändå inte ledde till något (var det inte så?) För till hösten kanske banken kommit på att dom behöver dig på heltid igen, typ som alltid så har ju det alltid löst sig med banken på ett eller annat vis. Och detta kanske är den enda sommaren du och familjen kan vara långlediga ihop, nästa sommar kanske ni måste planera era semestrar efter bebban, barnomsorg osv och bara kan ha väldigt lite tid ihop.
Jag säger: Unna dig semester, sluta krabba med barnomsorg och hoppas på det bästa till hösten!

Anonym sa...

jag är hemma du kan släppa av lilltösen i otte hon kommer trivas hos de andra tösarna här =)
nä hoppas det löser sig till de bästa kram carro.s