torsdag 6 maj 2010

Ikväll firar jag..! Även om kvällen började med tårar..

Idag har jag jobbat hela långa dagen på banken, det har varit full rulle från morgon till kväll, och det var skönt för då hann mina tankar inte med så mycket annat än jobb.

Igår fick jag seperationsångest från banken, litet lustigt kanske då jag för snart 3 år sedan sa upp mig från just banken.
Men det har också varit mitt enda trygga jobb sedan jag började min jobbkarriär.

Jag har på senaste tiden varit lite besviken på just banken och min nya jobbmöjlighet kom som en skänk från ovan (nettan). Det har nu löst sig med barnomsorg och dom har på mitt nya jobb sagt att jag kan skola in i lugn och ro jag kommer inte behöva stressa till utbildningen som ska vara den 18 -19 maj, utan jag kommer fixa det ändå.

Under min senaste bank"karriär" har jag befunnit mig på ett kontor som i morgon läggs ned, kollegorna jag jobbat med är några jag verkligen älskar, och det har slagit mig nu att dessa kollegor och alla andra jag jobbat med under 10 år kommer jag sakna som bara den.
När jag skulle gå hem idag stoppades jag av mina två kollegor som jag alltså jobbat närmast nu den sista tiden.
Dom lämnade över en fin kruka med blommor, och tackade för att jag ställt upp så mycket och önskade mig lycka till och sa att dom kommer sakna mig, dom hann alltså inte säga många ord innan jag började gråta.
Jag blev verkligen jätte rörd och jag kommer sakna dom massor.

Nu tror ( och hoppas ) jag att jag kommer känna detsamma på mitt nya jobb, sen vet jag ju inte hur länge jag kommer få vara där, kanske har jag inte jobbat min sista timma på banken även om det känns så.

4 kommentarer:

fru olin sa...

Grattis till att det löste sig så bra.....

Akiz sa...

du var världens bästa banktant men nu kommer du bli världens bästa telefonsvarare!!!!

Anonym sa...

Grattis /Virva

Mella sa...

Vad är det för nytt jobb du har fått?? Jag spricker snart av nyfikenhet. Ring när du får en stund över och berätta allt! Puss