onsdag 12 maj 2010

Dessa förkylningar tar knäcken på oss!

Men det är väl så det är, helst när man har barn.

I natt fick vår lillstumpa feber, så jag tryckte i henne lite febernedsättande eftersom hon var kokhet, i morse tog jag sen febern och den visade 39.
Kände mig inte så orolig även om stumpen nu varit förkyld i 2 veckor, hon har ju dom sista dagarna bara haft lite hosta kvar.
Och som sagt i måndags började vi inskolning hos dagmamma och massa snoriga barn, så hon fick säkert en ny förkylning från dom tänkte jag.
Men för säkerhets skull ( tack akiz) ringde jag vårdcentralen, dom trodde också att hon nog åkt en ny förkylning men dom trodde inte att det var från dom snoriga ungarna i måndags, nej så fort går det inte sa hon. Så länge hon inte har svårt att andas skulle jag inte behöva vara orolig sa dom.
Men så kom jag på att vi var ju där en liten sväng i fredags och hälsade på så det är nog från dom snoriga i alla fall.
Snoriga ungar ja.
Sjuksköterskan sa att minst 12 förkylningar per år brukar dom få när dom börjar på dagis.
Jippie.

Igår tjatade jag lite ( mycket ) på min prinsing angående syskon till vår stumpa, tycker det är på tiden att han ger med sig på den fronten nu. Jag tror ju att det inte skulle bli jobbigare tvärt om dom kommer ju ha varandra att leka med. Men visst dubbelt så mycket förkylt skulle det ju bli. Men det är det värt tycker jag.

Jag blev verkligen extra sugen igår när jag spanade in två av mina vänner på facebook's döttrar, båda har tre döttrar var, så söta och goa.

Snela prinsing kan vi inte skaffa två syskon till stumpan, det skulle bli så bra så !

4 kommentarer:

Robin sa...

Nej säger jag!

Akiz sa...

konsigt att hon sa så, för det står på nätet att man kan bli smittad på en dag. jaja, nätert ljuger!

stackars nouvelle! pussa "nas" från mig

Akiz sa...

http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=25921

Fia sa...

Fan har försökt kommentera på din blogg halva dagen, nu gör jag ett sista försök. Stackars Nouvelle som också är sjuk igen! Men 12 st/år låter lite sådär kul tycker jag. Sen ska du inte låta dumma människor sno din energi, bara låt det rinna av dig.
Sid kommer gärna på kalaset!
Puss