onsdag 13 februari 2008

Överraskning

på tal om överraskningar, igår lyckades jag ju faktiskt ha en överraskning till min älskling. Jag gjorde banankaka, banankaka med lite kakao i hade tänkt lägga i lite kokos med, älsklingen älskar kokos, men jag vågade inte, hade ju fått mitt favoritbanankake recept från mor och då är det ingen kokos i, ingen kakao heller men lite chokladsmak kan ju aldrig skada. I alla fall så stod kakan där och väntade vid fem när min älskling kom hem, banankakan och kaffet. smaskens!

Sen efter vi hade ätit förrätt (och varit och handlat lite) lagade vi kvällsmat, på menyn var det varma mackor med kantarellstuvning, och några med skinka och annanas på.
Robin ville köpa färdig stuvning men jag sa att det är ju dunderlätt, och visst är det de, jag var väldigt duktig på att krydda med, vi älskar ju stark mat, men tappa saltet i gjorde jag bokstavligen, men som jag sagt innan robin och jag är suveräna ihop, så när allt salt flög i stekpannan flög robin in i skafferiet och tog fram en potatis och skalade och slängde i pannan, den ska tydligen dra åt sig saltet. Iallafall så blev kantarellstuvningen supergod!!!

Inga kommentarer: